ODCINKI

1. OGRÓD OFIAR

W lasach na północ od Kopenhagi zostają znalezione szkielety czterech kobiet. Zabójca działa zgodnie ze schematem, który na pierwszy rzut oka jest niemożliwy do odgadnięcia. Wówczas ambitna i uparta detektyw Katrine Ries Jensen namawia do współpracy Thomasa Schaeffera – błyskotliwego psychiatrę sądowego. Wyruszają tropem perfekcyjnego, seryjnego zabójcy. Podstawą powodzenia akcji jest zrozumienie kierujących nim fantazji i traum. Chociaż stróże prawa depczą mordercy po palcach kilkakrotnie udaje mu się wyprowadzić ich w pole. Będą musieli stanąć twarzą w twarz ze śmiercią. Cała nadzieja w mrocznym sekrecie Katrine.

2. UTOPIA

Detektyw Katrine Ries Jensen i psychiatra sądowy Thomas Schaeffer jeszcze nie uporali się z traumą po poprzednim śledztwie. Nie będą mieli na to czasu, gdyż przyjdzie im się zmierzyć z kolejnymi zbrodniami.
Rodzina zostaje znaleziona martwa we własnym domu. Nic nie zostało skradzione, a brutalne morderstwo nie ma widocznego motywu. W trakcie śledztwa znikają kolejne rodziny. Mężczyźni są znajdywani martwi. Ich najbliższych czeka jednak o wiele gorszy los. W trakcie sadystycznej gry będą się musieli wcielić w role członków wyidealizowanej rodziny zabójcy. Każdy kto będzie próbował rozbić tę piękną bańkę musi zginąć. Katrine i Thomas wyruszają w wyścig z czasem. Muszą odnaleźć mordercę, zanim przeżyje on kolejne rozczarowanie oznaczające wyrok śmierci dla matki i córki.

3. SŁUSZNY GNIEW

Detektyw Katrine Ries Jensen i jej współpracownik, psychiatra, Thomas Schaeffer trafiają do więzienia. Zgwałcono i zamordowano tam17-latka. Katrine nie może się pogodzić z myślą, że do takiej zbrodni mogło dojść w bloku o zaostrzonym rygorze. Dowódcy strażników zdecydowanie nie podobają się jej podejrzenia. Wkrótce dochodzi do kolejnego morderstwa. Ginie jeden z głównych podejrzanych o poprzednie zabójstwo. Jasnym staje się, że w olbrzymim więzieniu znajduje się seryjny morderca. W trakcie śledztwa zarówno Thomas, jak i Katrine będą zmuszeni stawić czoła bolesnej przeszłości. Czy uda im się poskromić emocje i schwytać sprawcę w sytuacji, gdy kolejni podejrzani sami stają się ofiarami?

4. OKO ZA OKO

Kopenhaski Wydział Zabójstw szybko łączy zmasakrowane ciała z początkiem wojny między wschodnioeuropejskimi gangami narkotykowymi. Rosyjscy mafiosi są wyjątkowo bezwzględni. Pomimo śmierci członków gangu nie chcą współpracować. Na szczęście policji udało się, już wcześniej, podstawić tajniaka jako kierowcę szefa gangu, Jakova. Thomas podejrzewa jednak, że wyrównanie rachunków między dilerami ma ukryć prawdziwy powód zbrodni. Kiedy działający pod przykrywką policjant zostaje zabity Schaeffer podejmuje niebezpieczną grę. Udaje mu się zostać kierowcą Jakova i ochroniarzem jego przybranego syna, Sebastiana. Chłopiec okaże się kluczem do rozwiązania zagadki. Thomas spróbuje połączyć pracę z opieką nad chorym synem, Johanem.

5. GRA O ŻYCIE

Przez czysty przypadek ciało młodej kobiety zostaje odkryte na sekundy przed spaleniem w miejskiej spalarni śmieci. Katrine i Thomas stają twarzą w twarz z perfekcyjnie zaplanowanym morderstwem. Zabójca to psychopata, który planuje zbrodnie minuta po minucie. Gra z policją w kotka i myszkę jedynie podsyca jego przyjemność. Życie osobiste Katrine nabiera kolorów, gdy poznaje czarującego mężczyznę. Byłby dla niej idealnym partnerem, gdyby nie fakt, że jest żonaty. Detektyw podejmuje ryzyko i pozwala się rozwijać temu związkowi. Wkrótce okazuje się, że nie poznała wszystkich sekretów wybranka.

6. CIEŃ PRZESZŁOŚCI

W finałowym odcinku pierwszego sezonu profiler Thomas Schaeffer uświadamia sobie, że praca pochłania cały jego czas i uwagę. Postanawia odejść z policji i wrócić na Uniwersytet. Wierzy, że w ten sposób on sam odzyska żonę, a jego rodzina spokój. To ma być ostatnia jego sprawa. Przypadek, nad którym pracuje jest ściśle związany z przeszłością psychologa. Przed laty zlekceważył konieczność odesłania do szpitala psychiatrycznego pacjenta, który maniakalnie rysował zbrodnie. Wkrótce potem zginęła młoda dziewczyna. Sprawca, po odsiedzeniu wyroku, opuścił więzienie. Wszystkie krwawe sceny z jego rysunków znów zaczynają się pojawiać w postaci prawdziwych morderstw. Brutalność sprawcy zdaje się nie mieć granic. Thomas wie, że właśnie on musi doprowadzić sprawę do końca. Sprawa nabiera przerażającego wymiaru, gdy okazuje się, że morderca był ofiarą i przynętą. Kim jest prawdziwy cel wie tylko jedna osoba - morderca.